2015.01.26

Cederquist rådgivare till bankerna i anslutning till Starwoods förvärv av SveaReal

I december meddelades att amerikanska Starwood Capital i en fastighetsaffär värd totalt 11,5 miljarder förvärvat de svenska och norska fastighetsbolagen SveaReal och Fortin. Den svenska delen av affären omfattar 79 fastigheter som värderats till 6,8 miljarder kronor. Affären, vilken var nordens största fastighetsaffär 2014, är nu genomförd. Cederquist har som huvudombud företrätt bankerna i anslutning till finansieringen av den svenska delen av affären.

Cederquists team har bestått av Johan Lundberg (ansvarig delägare), Mattias Larsson, Carl Lindencrona, Livet Prause, Joachim Strand, Malin Ek och Johanna Blomberg.

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en grundläggande förståelse för våra klienters verksamhet. Målsättningen är att erbjuda legal spetskompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 70 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.