2012.02.29

Cederquist biträder Domtar Corporation vid förvärvet av Attends Healthcare Group

Kanadensiska Domtar Corporation, som är det största företaget inom tillverkning av pappersprodukter på den nordamerikanska marknaden och näst störst i världen, har förvärvat samtliga aktier i Attends Healthcare Group från brittiska Rutland Partners. Försäljningspriset uppgår till 180 miljoner Euro.

Attends Healthcare är en global koncern inom hälso- och sjukvårdsbranschen och är en av de ledande producenterna avseende produkter inom inkontinensområdet. Attends Healthcare har en högklassig anläggning för tillverkning, forskning och utveckling samt distribution i Aneby, Småland samt försäljningsbolag i flera europeiska länder.

Domtar representerades av Norton Rose som global lead counsel, samt Advokatfirman Cederquist, som local counsel avseende alla aspekter av svensk rätt. Cederquists team har letts av Carl-Johan Deuschl (ansvarig delägare) och Mattias Lundgren (företagsförvärv), med assistans från bl.a. Louise Danielson och Sinda Belajouza (företagsförvärv), Svante Hultqvist och Karin Lang (finansiering) samt Johanna Jäderholm och Lovisa Sahlin (fastighetsrätt).