Cederquist förstärker inom M&A

Advokatfirman Cederquist förstärker sitt M&A-team med den välmeriterade tyske advokaten Moritz Veller.
– Cederquist växer hela tiden och tar nya marknadsandelar inom M & A. Moritz Veller tillför vårt team internationell kompetens och gedigen kunskap om den tyska marknaden, säger Jens Tillqvist, MP för Cederquist.

Anställningen av Moritz Veller bidrar till Cederquists strävan att bevara sin position i toppen bland de namnkunniga advokatfirmorna. Rekryteringen innebär att Cederquist i ännu högre grad kan stödja både befintliga och potentiella klienter i tysktalande länder.

Enligt Juristbarometern 2007, som presenterades nyligen, klättrade Cederquist från 10:e till 4:e plats bland de advokatfirmor där yngre jurister helst vill jobba. Dessutom visar analysföretaget mergermarket i sin rapport över de bästa juridiska rådgivarna inom M&A, på ett rejält lyft för Cederquist. Cederquist har enligt rapporten, på bara ett år, klättrat från 8:e till 3:e plats i Sverige vad gäller antal M&A-transaktioner.

– Vi står inför en spännande utveckling med chans att ta ytterligare andelar inom marknaden för M&A, säger Jens Tillqvist.

Moritz Veller, som är utbildad jurist och dessutom har en MBA-examen, börjar på Cederquist den 16 maj. Han har tidigare bland annat arbetat på White & Case and Freshfields Bruckhaus Deringer i Tyskland.

För ytterligare upplysningar kontakta Jens Tillqvist, Cederquist, 08-522 065 84, mobil 073-960 65 84 eller Annika Steiber, 08-522 066 04, mobil 073-960 66 04.