Cederquist klättrar mest av de stora advokatbyråerna

Advokatfirman Cederquist är den som klättrar flest placeringar på tio-i-topp-listan i Affärsvärldens lista över Sveriges största advokatbyråer som publicerar idag. Med en tillväxt på 26 procent har Cederquist klättrat från tionde till åttonde plats i storlek. Efter att byrån under 2007 varit inblandad i fyra av de sex största företagsaffärerna i Sverige har även ledande rankingbolag som Legal500 utmålat Cederquist som vinnare.

Advokatfirman Cederquists arvodesintäkter 2007 var 254 miljoner kronor (201 mkr). Med det är byrån en av raketväxarna på advokatbyråmarknaden. Tillväxten bygger framför allt på en stärkt position inom områdena finansiering, M&A, fastighet och private equity. Cederquist är också en av en handfull byråer som är inblandade i regeringens privatiseringsprocesser. Enligt Affärsvärlden hamnar dessutom Cederquist på bronsplats i antal vunna affärer under 2007.

- ¬Marknaden blir allt mer sofistikerad. Kunderna letar efter spetskompetens och litar inte bara på ett känt varumärke när man anlitar en byrå. Jag tror att den utvecklingen kommer att fortsätta, säger Jens Tillqvist, Managing Partner på Cederquist.

Nominerade till Chambers Europe Awards
Förutom tillväxten och klättringen på topplistan så syns framgångarna även i kvalitetsrankningar. Advokatfirman Cederquist är en av sju svenska byråer som är nominerade till Chambers Europe Awards. Internationella rankingbolaget Legal500 beskrev nyligen Cederquist som en ”big winner” under de senaste 12 månaderna.

För mer information kontakta:
Jens Tillqvist, Managing Partner +46 739 60 65 84, jens.tillqvist@cederquist.se
eller Annika Steiber, marknadschef + 46 739 60 66 04, annika.steiber@cederquist.se

Om Cederquist
Advokatfirman Cederquist bildades 1953 av bolagsjuristen på en av Sveriges största mediakoncerner. Cederquist har sin bas i Stockholm och är en av de högst rankade byråerna i Sverige.  I dag sysselsätter Cederquist mer än 75 jurister och omsatte 254 miljoner kronor under 2007.