2013.10.01

Cederquist rådgivare vid överlåtelsen av KGH Customs

Bridgepoint Development Capital har förvärvat KGH Customs AB (publ) från Procuritas Capital Investors III samt vissa minoritetsaktieägare. Gernandt & Danielsson var legal rådgivare till säljarna och Cederquist företrädde köparen i transaktionen.

KGH är den ledande oberoende leverantören av tulltjänster på en fragmenterad europeisk marknad. KGH-koncernen har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Belgien, Nederländerna, Tyskland och Österrike. Koncernen omsatte under 2012 ca 500 miljoner kronor och har över 600 anställda. Fullföljandet av transaktionen är förbehållet godkännande från berörda konkurrensmyndigheter.

Gernandt & Danielssons team leddes av ansvarig delägare Mats Hugoson, assisterad av Monica Bodell (M&A), Katja Kulesch (M&A), Rolf Larsson (konkurrens) och delägaren Mikael Borg (kapitalmarknadsfrågor), assisterad av Marcus Karner. Cederquists team bestod av Lars Bärnheim (ansvarig delägare, M&A), Fredrik Lindblom och Sofia Bergmark (konkurrens och compliance), Pernilla Ravemyr (fastighet), Johan Lundberg och Berndt Pettersson (finansiering) samt Magnus Lindstedt (kapitalmarknadsfrågor).