KONKURRENS- OCH UPPHANDLINGSEXPERT TILL CEDERQUIST

Advokatfirman Cederquist fortsätter sin expansion inom strategiskt viktiga tillväxtområden.
Efter sommaren ansluter advokat Carl Bökwall till Cederquists expanderande arbetsgrupp för konkurrens- och upphandlingsrätt.
Carl Bökwall är sedan åtta år verksam på Baker & McKenzie Advokatbyrå i Stockholm. Han är en etablerad rådgivare i konkurrens- och upphandlingsrätt och hans namn återkommer regelbundet i internationella rankningar, t ex Chambers and Partners och European Legal 500.
Carl Bökwall kommer att ansvara för Cederquists upphandlingsrättsliga rådgivning och fungera som projektledare i konkurrensärenden.

– Vi är mycket glada för att Carl valt att ansluta sig till Cederquist. Hela byrån, och inte minst konkurrens- och upphandlingsverksamheten, befinner sig i ett expansivt skede och jag är övertygad om att Carls erfarenhet och hans entreprenörsanda kommer att ge verksamheten ytterligare en knuff framåt, säger Olle Rislund, ansvarig partner för Cederquists konkurrens- och upphandlingsverksamhet.

Med fokus på organisk tillväxt och ledande kompetens uppbyggd runt klienternas behov har Cederquist de senaste tio åren i genomsnitt växt med över 15 procent årligen.

För ytterligare upplysningar kontakta Annika Steiber, 08 522 066 04, mobil 073 960 66 04.