2016.01.25

Ny Managing Partner på Cederquist vill fokusera på hållbara affärer

Tone Myhre-Jensen, som tillträdde sin nya post som Managing Partner på Advokatfirman Cederquist den 22 januari, ser fram emot att fortsätta att utveckla Cederquist som en attraktiv och modern arbetsplats. – Jag kommer att arbeta långsiktigt och affärsmässigt för att bibehålla och befästa vår starka marknadsposition, säger hon.

Tone Myhre-Jensen är partner på Cederquist och har sitt fokus inom transaktioner och kapitalmarknadsfrågor. Hon ersätter nu Johan Lundberg som agerat Managing Partner i två år:

– Det har varit spännande år under vilka jag har fokuserat på att utveckla vår affär, samt på att skapa en modern och attraktiv arbetsplats. Uppdraget som Managing Partner har varit både roligt och utvecklande men då vår finansieringsverksamhet fortsatt växer känner jag nu ett behov av att återigen helhjärtat kunna fokusera på klientarbetet, säger Johan Lundberg.

Tone Myhre-Jensen ser med tillförsikt och spänning fram emot att ta vid där Johan Lundberg slutar:

– Cederquist är idag en modern affärsjuridisk byrå där vi tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål. Jag kommer fortsätta i den riktningen och fokusera på att bibehålla och befästa vår starka marknadsposition genom att se till att vi arbetar med hög kvalité, affärsmässighet och ett långsiktigt hållbart synsätt mot såväl kunder, som anställda och samhället i stort.

– Genom att göra det är jag övertygad om att Cederquist fortsatt blir den naturliga samarbetspartnern för våra kunder både i Sverige och internationellt, liksom en attraktiv arbetsgivare för dagens unga jurister. Självklart kommer jag även att fortsätta med min advokatverksamhet på det sätt jag gör idag, om än i något mindre utsträckning.

Carl-Johan Deuschl, Cederquists styrelseordförande, välkomnar Tone som Managing Partner:

– Tone är en uppskattad delägarkollega och en mycket skicklig jurist. Hon har varit på Cederquist i 16 år och hennes engagemang och gedigna kompetens, har också starkt bidragit till byråns positiva expansion de senaste åren. Med henne som Managing Partner känner jag mig trygg med att vi kan fortsätta fokusera på utvecklingen av Cederquist som en modern arbetsplats med motiverade och drivna medarbetare och med en effektiv affärsmässig organisation som tillgodoser våra kunders högt ställda krav på kvalitet och hög service.

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en djup förståelse för våra klienters verksamhet. Vi erbjuder legal spetskompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 90 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.