2018.11.06

Per Henriksson – ny delägare i Cederquists grupp för Bank & Finans

Per har drygt 18 års erfarenhet från arbete med finansieringsjuridik och i ledande ställning på byrå och bank, vilket kommer att vara en styrka i Cederquists dialog med marknaden och kunder. Per kommer närmast från DNB där han arbetat som Head of Legal Northern Europe. Dessförinnan har han bland annat varit på annan svensk byrå. Per har även doktorerat inom för finansieringsjuridiken centrala områden och undervisar regelbundet på Stockholms universitet.

Vad kommer du tillföra gruppen vad gäller kompetens och erfarenhet?

Förutom gedigen erfarenhet av praktiska frågeställningar inom bank- och finansbolagsverksamhet kan jag bidra med ytterligare kompetens inom områden som projektfinansiering, trade finance och leasingtransaktioner.

Vad kan våra kunder förvänta sig av vår bank- och finansgrupp i framtiden med dig ombord?

Våra kunder kan förvänta sig att bank- och finansgruppens erbjudande får ytterligare bredd och djup. Erfarenheten av att ha arbetat inom bank under många år kommer också att stärka Cederquists erbjudande. Genom att vi blir fler som leder verksamheten kommer vi också att kunna växa ytterligare.

Vad lockade med Cederquist?

Cederquist har verklig spetskompetens inom bank- och finanseringsjuridik och jag ser fram emot att få vara med och utveckla detta ytterligare.

Johan Lundberg är Per Henrikssons nya partnerkollega i bank- och finansgruppen.

Johan, hur stärks gruppens erbjudande med Per ombord?

Per har ett starkt namn på marknaden. Vidare har han djupa kunskaper inom för vårt område centrala frågeställningar. Per har också kunskaper och erfarenheter vid sidan av traditionell finansiering som kommer att komplettera och bredda vårt erbjudande.

Vad innebär detta för gruppen, kunderna och Cederquist?

Det känns mycket bra att ha Per ombord inför framtiden. Vårt redan starka erbjudande stärks och vi befäster vår ledande ställning. Jag har också anledning att tro att Per snabbt kommer att bli ett mycket välkommet tillskott bland våra biträdande jurister.

Mer information om Cederquist och vår bank- och finansgrupp finns på vår hemsida, cederquist.se.