2021.06.01

Ny delägare till Cederquist

Cederquist är idag en av Sveriges främsta advokatbyråer inom affärsjuridik, med ett väl etablerat och starkt erbjudande. Med ett tydligt fokus på värderingar, hållbarhet och ledarskap har Cederquist utvecklat en verksamhet som sticker ut. De senaste åren har byrån haft en stark tillväxt och tillväxten fortsätter. Mot bakgrund av det väljer Cederquist nu att förstärka fastighetsverksamheten genom rekryteringen av Christian Johard.

– Vår fastighetsverksamhet har länge varit väl ansedd och högt rankad. Genom rekryteringen av Christian har vi nu möjlighet att erbjuda ett ännu starkare och mer mångfacetterat erbjudande inom fastighetstransaktioner. Ambitionen är att skapa ett ännu starkare team och att verksamhetsgruppen ytterligare ska befästa sin ställning som ledande inom fastighetssegmentet, säger Cederquists Managing Partner Tone Myhre-Jensen.

– Christians profil och den erfarenhet han besitter känns helt rätt för oss. Cederquist har länge haft ett tydligt fokus både på förståelse för och leverans i relation till kundens affär och ett gott ledarskap i förhållande till medarbetare och vår organisation. Christian kommer tydligt att bidra inom båda dimensionerna vilket känns både viktigt och roligt säger Erika Åslund, Partner inom Cederquist fastighetsverksamhet.

Christian har tidigare varit verksam på advokatbyråer och revisionsbyrå samt på fastighetsbolagssidan.

– Cederquist är en väl etablerad och modern byrå med en stark fastighetsverksamhet som jag ser fram emot att få vara med och fortsätta bygga och utveckla. Detta känns som ett både spännande och roligt nästa steg, säger Christian Johard.

Christian Johard tillträder som ny delägare den 1 juni 2021.