2012.01.04

Cederquist företräder Bisnode vid försäljning av Wer liefert was?

Bisnode har ingått avtal om försäljning av det tyska företaget Wer liefert Was? GmbH (inklusive dotterbolag i Schweiz och Österrike) till ett bolag finansierat av The Paragon Fund I, ett tyskt private equity-bolag. Wer liefert Was? (WLW) är en av de ledande B2B-sökmotorerna på internet avseende produkter och tjänster i Europas tysktalande länder. Försäljningspriset uppgick till 79 miljoner Euro (710 miljoner kronor) och Enterprise Value 55,5 miljonerEuro. Slutförandet av transaktionen förväntas ske under det första kvartalet 2012.

Bisnode representerades av Cederquist, huvudsakligen genom Dr. Moritz Veller (projektledare), Mattias Lundgren och David Antonovic såväl som genom  Fredrik Stål (immaterialrätt/IT) och Petter Wirell (delägare M&A).

Paragon representerades av Raue LLP, huvudsakligen genom Prof. Dr. Andreas Nelle (projektledare), Dr. Jörg Jaecks, Dr. Stefan Schäfers, Dr. Friedemann Eberspächer, Lene Kohl, Dr. Robert Heine (immaterialrätt/IT) och Dr. Verena Steenfatt (arbetsrätt).