2011.03.18

Advokatfirman Cederquist företräder Bisnode vid förvärv av Creditinfo SCHUFA företag i Tjeckien, Slovakien och Polen

Bisnode AB har av Creditinfo SCHUFA GmbH förvärvat samtliga aktier i bolagen Creditinfo Czech Republic s.r.o. (med dess helägda dotterbolag Anopress IT, a.s.), Creditinfo Slovakia s.r.o. och Creditinfo Polska sp.z.o.o. Övriga lokala verksamheter stannar inom Creditinfo SCHUFA-koncernen. Bisnode är en av Europas största leverantörer av digital affärsinformation som inkluderar företags- och konsumentinformation inom kredit-, marknads och produktinformationstjänster. Creditinfo SCHUFA tillhandahåller lösningar för riskhantering, kreditvärdering och beslutsstöd.

Bisnode AB representerades av Cederquist som ledande rådgivare, främst genom Moritz Veller, David Antonovic, Ulrika Eek Eberharter (samtliga M&A) och Fredrik Lindblom (konkurrensrätt).
Creditinfo SCHUFA GmbH företräddes primärt av Gregor Wedell och Nicole Hahn från Schalast & Partner (Frankfurt).