2017.06.07

Magnus Björkman – ny delägare och ansvarig för Cederquists finansregulatoriska verksamhet

På en marknad där de finansregulatoriska frågorna fortsätter ta en allt större plats och påverka allt fler aktörer har Cederquist idag en ledande position inom finansmarknadsrätt.

Då vi under de senaste åren har biträtt våra klienter i finansregulatoriska ärenden kopplade till flera av de större transaktionsuppdragen så är vi extra glada över att kunna meddela att Cederquists verksamhet inom finansmarknadsrätt, från och med augusti 2017, både stärks och breddas i sitt erbjudande. Detta genom att Magnus Björkman ansluter som delägare och ansvarig för den finansmarknadsrättsliga verksamheten.

Magnus har drygt 15 års erfarenhet från arbete med regleringen av finansmarknaden, såväl inom finansiella företag som med rådgivning och tillsyn vilket kommer att vara en stor styrka i dialogen med marknaden och våra kunder. Magnus kommer närmast från Folksam där han varit chef för risk & compliance inom Folksam Sak. Dessförinnan har han bland annat varit vice VD för Folksam Fondförsäkring, enhetschef på Finansinspektionen och chef för compliancefunktionen på Danske Banks svenska verksamhet. Sammantaget har Magnus en profil och en personlighet som vi är säkra på kommer att stärka vårt erbjudande och passa bra in i vår organisation, säger Tone Myhre-Jensen, VD på Cederquist.